dinner and candlelight

Tänkte skriva ett inlägg innan jag går och lägger mig. Dagen har spenderats hemma med mamma. Utöver god långfrukost, fika och lunch har jag städat (inte helt frivilligt) och fixat om lite i rummet (fast med facit i hand flyttade jag runt på grejer snarare än rensade och inredde). Sedan tränade jag ett pass på gymmet med pappa tills svetten rann, jag duschade mitt långa hår för sista gången på länge och sedan traskade vi uppåt mot brorsan för trerätters middag söndagen till ära. Lite vin till förrätten, varmrätten, och även några klunkar till efterrätten gjorde mig härligt avslappnad och lugn. Börjar faktiskt gilla rödvin nu med, eller ja, betoning på börjar. Men man vågar väl inte säga nåt annat nu när jag jobbar i restaurang och ska sälja viner till gästerna. Då är det lika bra att börja gilla det redan nu innan vinprovningarna kommer, haha.
Längesedan hela familjen sågs sådär, mamma, pappa stoffe och jag. Man märker att man saknar att ha en samlad familj vid sådana tillfällen, för man uppskattar det så otroligt mycket. De få timmar man faktiskt sitter runt matbordet och bara pratar om allt och inget är mer värdefulla än man kan tro.

Sedan gjorde jag en utlovad massage på mamma, som tydligen uppfyllde sitt avslappnande syfte för nu ligger hon och snusar efter att ha somnat som en gris på tre röda, typ.

Imorgon ska jag ställa klockan för första gången på typ två veckor för att hinna springa en runda innan jag åker till frissan kl 11. Sedan kommer Hedvig över på en fika och massa snack innan jag börjar jobba klockan 17. Nya grejer att lära sig imorgon igen! Det ska bli kul. Tänkte även dra en runda till stadsbiblioteket en vända i veckan för att starta upp lite småprojekt jag har i tankarna.

God natt på er!

xoxo, Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0