Middag

Söndag är lika med ledigt. Torsdag, fredag och lördag på jobbet har faktiskt känts riktigt bra. Jag känner att jag börjar få koll på det ska ska göras, har gjorts, görs, och det som kommer behöva göras. Igår sålde jag ett shiraz från Australien, blandade mojitos, gjorde irish coffee´s, lärde mig grunden till chokaltryffel. Smakade rå tonfisk för första gången (riktigt gott!) och bara gled. Trots att Linkan är rätt tråkigt så trivs jag sjukt bra på jobbet. Alla är så shyssta och vi skämtar hela tiden, sexskämten är allt annat än diskreta om man säger så. Betalning i natura - ja men varför inte liksom?
Om någon timme kommer MAdde, Vendela och Emza hit på lite söndagsmiddag. (för mig kan det ju likagärna heta lördagsmiddag, eftersom det är min lediga dag). Det blir getosttoast till förrätt med honung och valnötter, soltorkadetomat- och fetaostfyllda kycklingfiléer med färsk bandpasta med mozarella och tomat och en grönsallad till. Såsen klurar jag fortfarande på. Vinet står vendela för, och madde för efterrätten. Blir en bra söndag.
Imorgon är det klippning som gäller! Sedan kommer kusinsebbe på besök (han följer antagligen med som mental support till frissan) och hittills har vi planerat pannkaksfrukost innan jag börjar jobba klockan 17.
Tisdagen ska spenderas med att plugga spanska (Antonio here i come) och matsedeln innan jobbet. Onsdag (min andra lediga dag) har jag lyckats att boka upp med typ fem olika personer redan och utöver det lovat massage till brorsan. och jag vet inte ens hundra att jag är ledig då. Men det är ju skönt att man inte är sysslolös! Fast nu när jag tänker på det, är ajg inte alls ledig på onsdag. Jag ska jobba lunch på K&K.
Love, Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0