sunny sunday

Slutade halv ett inatt, efter en kväll som verkligen hade toppar och dalar. Började med att jag lyckades sälja lite vin vi hade på kampanjpris, lärde mig lite allmänt om barskåpet. Nån som någonsin hört Tolón Tolón? I vilket fall en spansk variant av Baileys som jag sålde häromdagen. Calvados husets, 12årig och åttaårig, congac, likör, whiskey, rom och sprit. Det finns en del att lära sig. Mitten av kvällen lyckades några gäster helt paja genom att ställa till ett jävla liv om rabatt och påstådd dålig service. Vad ska man säga?
Och när jag står och dukar upp runt elva hav tolv, när ett sällskap på ca femton 25-30åriga killar som firat svensexa hela dagen precis lämnat restaurangen (som för övrigt ställt frågor om och berömt min frisyr hela kvällen, vanlig jävla knut, va?), kommer en av killarna tillbaka och ber om telefonnummer till restaurangen, ifall de vill boka bord igen (de var iaf nöjda med servicen). Jag ger honom glatt ett visitkort och tackar, återigen, för kvällen.
En och en halv minut senare kommer han tillbaka och ba;
Då kan jag lika gärna ställa en fråga till.
Ja varsågod, kör på?

Kan man möjligtvis få telefonnummer så man kan kontakta dig också?
Haha, jag kunde inte hålla mig för skratt. Men jag bjöd iaf på mitt namn, så får se om något dyker upp på facebook såsmåningom. Som tur var var jag ensam i matsalen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0