12 februari

Snön har kommit tillbaka, temperaturen har återigen sjunkit under nollstrecket och solen skiner i Linkan. Våren låter sig uppenbarligen väntas ytterligare lite på. Själv känner jag att skinnjacka, jeans och solbrillor känns jävligt efterlängtat just nu. Jag vill ha förändring!
Börjar jobbet om drygt en timma, som varje lördag blir det yo baby yo ikväll. Mer än fullt (med andra ord full matsal två gånger om inom loppet av fyra timmar), och framåt helv elva-snåret ikväll kommer Robin och jag ha vår sedvanliga middagstime bakom baren sittandes på ölfaten eller varandra, typ. Enda skillnaden ikväll kommer bli att jag kommer käka ris istället för aiolipotatis, smördegsinbakad getost, vitlöksbröd, minatapas med guacamole och getostcreme eller godis. Mums på det! Den här dieten tar fan knäcken på en. Men, om det lyckas är det värt varenda jävla krona och varenda litet riskorn jag lagt ner för det här. Boken om vägen till framgång kommer väl till pass nu.
För övrigt har jag kommit igång ordentligt med träningen igen, vilket är underbart. Jag ska massera nästa vecka, fixa flygbiljetterna som saknas och visum till NY och fira pappa som fyller år imorgon. Och köra lite träningspass i simhallen hade jag tänkt mig. Dessutom är inspirationen på uppgång igen och jag har lite småidéer att spinna vidare på. Men först av allt, ser jag fram emot ikväll. Tror det kan bli en grym kväll ikväll.
Dags att kila till jobbet. Fan, ser att jag måste klippa mig också. Vilken passande utgift just nu.
Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0